Monday, April 27, 2009

..luka lama berdarah kembali...

Ketika saya masih di Tingkatan 5, saya telah jatuh hati pada rakan sekelas saya.. Ketika itu saya merupakan ketua pengawas di sekolah, jadi saya agak dikenali di kalangan guru-guru dan pelajar lain.

Cinta hati saya ketika itu, namanya Siti.. Lemah lembut orangnya... Cinta monyet kami hanya bertahan selama kira-kira 3 bulan..dia minta memutuskan hubungan. Saya akur.. Mungkin juga kerana sikap nakal saya ketika itu yang selalu nak memancing awek-awek lain...hehe..zaman muda saya memang nakal.. Memang banyak kontroversi, biarlah saya dan Siti serta orang yang terlibat sahaja yang tahu..

Dua tahun kemudian, kami bersama-sama menduduki STPM di sekolah yang sama, kelas yang sama.. Kemudian, Siti melanjutkan pelajaran ke IPT di utara tanah air dan saya pula ke Universiti Malaya, Kuala Lumpur.. Kisah cinta lama kami terkubur begitu sahaja.. Tamabahan pula, saya memang awal-awal lagi dah pasang niat, 'NO COUPLE' ketika belajar.. heheh..

6 tahun berlalu..

Hari ini, saya dan Siti berbicara semula selepas begitu lama tidak bersua muka.. Bukan secara LIVE tapi hanya di alam maya.. Saya dan Siti saling bertukar cerita di Yahoo Messenger (budak2 sebut YM) termasuklah kisah cinta monyet kami dulu.. Terasa lucu mengenangkan perangai masing-masing ketika masih di bangku sekolah dulu..

Bila masuk bab kontroversi cinta saya dulu, tiba-tiba terbit perasaan yang sangat beremosi tatkala disoal bertalu-talu oleh Siti.. Tak malu saya mengatakan, air mata jantan ini terbit jua tanpa disangka..Segala perasaan itu apabila diulit sebegitu rupa, memang meruntunkan jiwa raga.. Ya Allah, ampunkan aku.. Aku hambaMu yang lemah..

Apa yang pasti, bicara saya dengan Siti hari ini telah membuatkan luka lama yang saya pendam bertahun-tahun berdarah kembali... Ingin rasanya saya minta Siti yang ubatkan luka saya itu.. Tapi apakan daya, dia sudah berpunya..

Ada sesiapa yang boleh ubatkan luka saya??


2 comments:

  1. bersabar la,mungkin bukan jodoh dgn dia

    ReplyDelete
  2. hahaha...lawak2!!moga mendapat isteri yg solehah ya sheikh..jgn couple2 dah...islam x bg..tunggu je Allah jodohkan..

    ReplyDelete